ЗДО №6 м. Луцьк
Волинська область

Проєкт "Сприяння освіті"

       Заклад дошкільної освіти № 6 м. Луцька бере участь у міжнародному  проєкті «Сприяння освіті» з 2018 року, який започаткували Міністерство освіти і науки України та фонд the LEGO Foundation (королівство Данія). Мета проекту: сприяння розвитку якості дошкільної освіти через всебічний розвиток дитини, становлення педагога - фасилітатора, який забезпечує «навчання через гру», використовуючи конструктор  LEGO.

       Протягом першого року апробації парціальної програми «Безмежний світ гри з LEGO» у закладі створений методичний простір, де педагоги отримують нові  знання, обмінюються досвідом.

       Програма «Безмежний світ гри з LEGO» схвалена МОН України для використання закладами дошкільної освіти, створена з метою реалізації основних завдань Базового компонента дошкільної освіти  для роботи з дітьми раннього та дошкільного віку. Її мета – розкриття та розвиток внутрішнього потенціалу кожної дитини, формування її цілісного світогляду та збагачення ігрового досвіду засобами конструктора LEGO. Він представлений двома видами: DUPLO (для дітей 2-6 років) та SYSTEM (для дітей 4+ років), які добре поєднуються одні з одними.

        LEGO – універсальний інструмент створення сприятливого розвивального простору дошкільнят, який здатний збагатити ігровий досвід кожної дитини із урахування її індивідуальних уподобань. LEGO в перекладі з данської мови означає «грай добре».   LEGO–гра охоплює конструктивно-будівельні, вільні, сюжетно–рольові, розвивальні, рухливі, творчі ігри; індивідуальні, парні, підгрупові, командні ігри; ігри з однолітками та дорослими, що вносить незамінний вклад в розвиток особистості, адже засноване на принципах «радісного навчання». Граючись з LEGO, дитина має можливість ініціювати діяльність, розвивати власну ідею.

         Творча група педагогів пройшла тренінгові навчання у Христини Россолінської (один із кураторів проекту). Педагоги ознайомились із історією виникнення LEGO, з змістом  програми «Безмежний світ гри з LEGO», технологією «Шість цеглинок», випробували ігрові вправи та ігри з конструктором, працюючи індивідуально та в команді, взяли участь у «ранковому колі» та творчому конструюванні з кубиками LEGO DUPLO, LEGO SYSTEM.

У закладі поширюємо LEGO-конструювання у трьох напрямах роботи: з педагогами, вихованцями та їх батьками. Результативними були тренінгові заняття для педагогів.  На першому занятті педагоги ознайомились з метою, завданнями освітнього проєкту «Сприяння освіті», програмно-методичним забезпеченням, отримали пам’ятку «Організація заняття-знайомства з конструктором LEGO».  На другому занятті вихователі кожної групи показали ігри з LEGO, які найбільше подобаються їх вихованцям, найбільш ефективні у навчанні.  Розглянули  практичні підходи до організації  творчого конструювання з LEGO SYSTEM. Особливу уваги приділили формулюванню відкритих запитань. Простежили  інтеграційні зв’язки між напрямами розвитку особистості (пізнавальний, креативний, мовленнєво–комунікативний, фізичний)  у тематиці конструкцій та ігор.

        В усіх вікових групах створені осередки гри з LEGO, проведені консультації для батьків «Шість цеглинок – технологія розвитку дошкільнят», організовані перші родинні виставки  «Разом з татусями умілими руками», ігри з цеглинками інтегровані в усі види дитячої діяльності.

        Пропонуємо набір ігрових вправ з LEGO, які можуть бути інтегровані в усі види діяльності дошкільнят.

«Ранкова зустріч» (на килимку, в колі):

«Вітання»: підніміть цеглинку, колір якої вам сьогодні найбільше подобається; підніміть цеглинку ті, хто прийшов з гарним настоєм, підніміть цеглинку ті, хто чимось засмучений; підніміть жовту цеглинку ті, хто приїхав; підніміть зелену цеглинку ті, хто прийшов пішки; підніміть жовту цеглинку ті, хто зустрів по дорозі у садочок песика чи котика; підніміть зелену цеглинку ті, хто зустрів горобчиків. Цією вправою розвиваємо мовлення, спостережливість.

«Вітання і комплімент»: візьміть одну цеглинку, станьте в пари, привітайтеся цеглинками, зробіть комплімент один одному, який починається з першого звуку назви кольору цеглинки вашої пари; поміняйтеся місцям. Цією вправою розвиваємо мовлення, вона може стати щоденним ритуалом у групі.

«Підкинь і злови»: візьміть одну цеглинку, спробуйте підкинути і піймати цеглинку, перекинути з однієї руки в іншу, підкинути, сплеснути і зловити. Цією вправою розвиваємо  фізичні якості, спритність, уважність.

«Масаж»:  візьміть дві цеглинки, повертаймося праворуч, зробіть масаж спини сусіду попереду; те ж саме ліворуч. Цією вправою  знімаємо фізичне напруження.

Під час індивідуальної, групової роботи з дітьми:

«Відгадайте слово»: використовуючи цеглинки усієї групи, тренер повідомляє спікеру групи слово, яке потрібно відгадати, спікер його конструює, а учасники відгадують  слово, роблячи спроби на всьому етапі конструювання (сонце, веселка, будинок, ваза з квітами, морозиво тощо). Цією вправою розвиваємо вміння дітей розв’язувати проблемні питання.

«Словосполучення»: виберіть дві цеглинки, кольори яких вам подобаються, на першими звуками слів - назв кольорів складіть словосполучення про будь яку пору року. Цією вправою закріплюємо знання дітей про словосполучення, розвиваємо мовлення, уяву, спостережливість.

«Запамятайка»: збудуйте  таку ж башточку як у мене; цеглинка якого кольору зверху ? знизу ? порахуйте кількість не накритих штирів. Ця вправа закріплює вміння дітей орієнтуватися у просторі, рахувати, знання про кольори.

«Математичний диктант»: розкладіть цеглинки по одній, у правому верхньому кутку аркуша покладіть синю цеглинку, у лівому нижньому кутку  покладіть зелену цеглинку, по середині аркуша покладіть жовту цеглинку. Ця вправа навчає орієнтуватися на аркуші паперу.

«Вежа» (у підгрупах): будівництво вежі - найвищої вежі будь – яким способом, але виконуючи умови: цеглинки кожний учасник ставить по – черзі, одну руку тримає за спиною, називає слово – комплімент членам підгрупи; скільки цеглинок ви використали ? Цією вправою  ми розвиваємо у дітей спритність, витривалість, мовлення.

«Творче конструювання»: розкладіть перед собою цеглинки, пригадайте свою улюблену казку, мультфільм, сконструюйте улюбленого героя, назвіть його. Цією вправою розвиваємо креативність, творчість, логічне мислення, пам’ять.

        Варто дотриматись певної структура  першого заняття:

  1. Сюрпризний момент – внесення конструктора.
  2. Розгляд-обстеження цеглинок.
  3. Знайомство з правилами.
  4. Конструювання за задумом.

       Перші кроки у впровадженні LEGO – конструювання легкі та успішні, адже педагоги і вихованці мають велике бажання творити, гратися, вчитися. Участь ЗДО № 6 у проєкті «Сприяння освіті» сприяє інтеграції в міжнародний освітній простір, ефективнішій діяльності в умовах реформаційних змін в освіті, покращенню методичного та матеріального забезпечення закладу.

http://dytsadok.org.ua/upload/users_files/36452747/83803f79ad7d4e6ee7b425c9bb5277f8.pdf

Логін: *

Пароль: *